عناوین مطالب این صفحه:
« آژانس دیجیتال مارکتینگ متخصص سئو » آماده ارائه خدمات طراحی سایت مطابق استانداردهای جهانی، سئوی سایت (بهینه سازی سایت و صفحات وب برای موتورهای جستجو) و بازاریابی دیجیتال می باشد و با فراهم کردن امکانات مورد نیاز از طراحی هویت بصری برندتان تا هک رشد و برای همیشه در کنار شما خواهد بود.
ویژگی ها و امکاناتی که تیم طراحی سایت متخصص سئو در اختیارتان قرار می دهد:
- سئوی سایت: طراحی سایت مطابق استانداردهای سئو حرفه ای، آموزش سئو برای مدیر سایت، مشاوره سئو، تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل رقبا
- استراتژی دیجیتال مارکتینگ: تدوین و اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ و کمپین های بازاریابی دیجیتال
- تجربه کاربری پیشرفته: طراحی مناسب برای تجربه کاربری قوی (UX)
- امکانات فراوان و گرافیک زیبا: طراحی سایت حرفه ای با گرافیک چشم نواز و امکانات پیشرفته
- سرعت بارگذاری: بهینه سازی سرعت لود سایت
- موبایل فرندلی: طراحی سایت به صورت واکنش گرا یا ریسپانسیو (نمایش صحیح وب سایت در ابعاد مختلف موبایل، تبلت، لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی) و ایجاد صفحات ویژه موبایل (AMP)
- چندزبانه: طراحی وب سایت های بین المللی و چند زبانه
- طراحی پورتال: با قابلیت تعریف و طراحی بی نهایت سایت زیرمجموعه، تعریف فرایندها، گردش کار و به اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی
- توسعه وب: برنامه نویسی، توسعه وب، فرم های پیشرفته و گزارش های دلخواه بر اساس نیاز شما (Web Development)
- امکانات شبکه های اجتماعی: برای سهولت در اشتراک گذاری مطالب در صفحات اجتماعی
- طراحی اپ: توسعه سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل و برقراری ارتباط بین آنها
- به روزرسانی حرفه ای: ورود اطلاعات و به روز رسانی وب سایت توسط آژانس متخصص سئو
- تولید محتوای مالتی مدیا: عکاسی حرفه ای و صنعتی، طراحی بنر، اسلاید، اینفوگرافیک، موشن گرافیک، ویدیو حرفه ای و تیزرهای تبلیغاتی، استراتژی مناسب برای تولید محتوای استاندارد و تاثیرگذار
- شناخت هدف: بررسی ایده، نیازمندی های کارفرما، بودجه، پیش بینی تعداد کاربران، انتخاب هاستینگ و روش طراحی سایت (برنامه نویسی یا استفاده از سیستم های مدیریت محتوا)
- برنامه ریزی زمانی: برای ساخت سایت، پیاده سازی کدها، درج اطلاعات، دریافت گواهینامه های امنیتی و در صورت لزوم نماد اعتماد الکترونیک و درگاه های پرداخت آنلاین
- طراحی وایرفریم (wireframe): ایجاد طرح اولیه ساختار سایت و چیدمان صفحات (طرح وب سایت) برای تعیین منیو، صفحات، نقشه سایت و لینک سازی داخلی با رعایت استانداردهای سئوی سایت و نیازمندی های مشتری
- استراتژی تولید محتوا: تهیه و اجرای یک استراتژی تولید محتوای موفق و کاربردی با رعایت اصول کپی رایت، براساس مولفه های سئوی داخلی سایت و تحقیق کلمات کلیدی در جهت معرفی برند، کالا یا خدمات کارفرما، افزایش زمان حضور بازدیدکننده در سایت، کاهش نرخ پرش کاربر و در نهایت افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتریان بالقوه.
- طراحی گرافیکی: پیاده سازی دیزاین (انتخاب رنگ، تصاویر، عناصر بصری، جایگاه لوگو و برند براساس روش های مختلف طراحی مانند فلت، متریال یا ... رعایت نمایش ریسپانسیو و ارائه بهتر مطاب به مخاطب
- تست سایت: رفع مشکلات فنی، امنیتی، برنامه نویسی، سئوی سایت، بهبود رابط کاربری (UI)، تجربه کاربری (UX)، صفحات فرود (Landing Page) و صفحات داخلی
- راه اندازی و رونمایی سایت
- نگهداری، پشتیبانی، ارتقا و توسعه وب
بر اساس نیازمندهای های مشتریان، نقاط قوت تیم طراحی وب و فارغ از مبحث قدیمی و غیرکاربردی تقسیم بندی نوع طرحی سایت به استاتیک و داینامیک می توان انواع روش های طراحی و توسعه سایت را به روش های زیر تقسیم بندی کرد. (با توجه به هزینه های پایین، امکانات بالا و سرعت انجام پروژه طراحی سایت توسط سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، طراحی سایت های استاتیک به تاریخ پیوسته است!).
- توسعه وب: طراحی سایت بر پایه کدنویسی اختصاصی در یکی از پلتفرم های لینوکس یا ویندوز با استفاده از زبان های برنامه نویسی پرکاربرد مانند PHP, .NET, Java و ... با بهره گیری از الگوهای پیشرفته مانند MVC و ...
- مهمترین زبان های برنامه نویسی وب برای توسعه سمت سرور در آگوست 2019 به ترتیب بیشترین استفاده در وب سایت ها:
- PHP - 79.1%
- ASP.NET - 10.9%
- Java - 3.8%
- Ruby - 2.7%
- static files - 2.0%
- Scala - 1.4%
- Python - 1.2%
- JavaScript - 0.8%
- ColdFusion - 0.5%
- Perl - 0.3%
- Erlang - 0.1%
- تنها 1.2 درصد از سایت ها با زبان برنامه نویسی پایتون، طراحی شده و توسعه یافته اند، اما به عنوان زبانی شناخته شده که سریعترین رشد در بین زبان های رایج برنامه نویسی را داشته و در گیت هاب هم پس از جاوا اسکریپت رتبه دوم را از آن خود نموده است. بسیاری از سایت های فناوری و برنامه نویسان معتبر اعلام داشته اند که "پایتون در حال خوردن دنیاست". از مهمترین برنامه ها و شرکت هایی که به صورت گسترده ای در آن از پایتون استفاده شده است؛ می توان به گوگل، یوتیوب، اینستاگرام، اسپاتیفای، آمازون، سروی مانکی، کورا، یاهو مپ، فیس بوک، پینترست، دراپ باکس، بیت تورنت، نت فلیکس، موزیلا فایرفاکس ... و از برنامه های ایرانی می توان به کافه بازار و شیپور اشاره کرد. و از جمله مهمترین ویژگی هایی این زبان می توان به موارد زیر اشاره داشت:
- سهولت در یادگیری و کاربرد، اپن سورس و پشتیبانی از برنامه نویسی چندگانه و تکنیک های طراحی وب مانند MVC
- فریم ورک ها، میکروفریم ورک ها و کتابخانه های قوی، استاندارد و متنوع برای توسعه وب (Django, Flesk, Pyramid, Bottle, Cherrypy, Web2py)، اپلیکیشن موبایل، اپ دسکتاپ و ...
- کاربرد فراوان در بیگ دیتا، علم داده، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و هوش مصنوعی
- خوانایی و مالتی پلتفرم بودن (قابلیت استفاده و اجرای کد نوشته شده در سیستم عامل ها و پلتفرم های مختلف سرور، دسکتاپ و موبایل)
- رواج آموزش پایتون در مدارس و دانشگاه های معتبر در سطح جهان
- بهره گیری از سیستم های مدیریت محتوا: طراحی وب سایت با انتخاب یکی از سیستم های مدیریت محتوا (Content Management System)یا همان CMS ها براساس هزینه، پلت فرم، نیازمندی ها، مقیاس پذیری و ... مانند وردپرس، جوملا، دروپال، دات نت نیوک، ناپ کامرس، پرستا شاپ، ووکامرس، مجنتو، اپن کارت و ...
- پلتفرم های جدید هوش مصنوعی: طراحی سایت با استفاده از پلتفرم های آنلاین جدید که از هوش مصنوعی بهره می برند، مانند:
- خدمات طراحی سایت Grid : اگر می خواهید با پاسخ دادن به چند سوال ساده، چند کلیک و انتخاب قالب مطابق سلیقه خود در کوتاه ترین زمان ممکن، صاحب یک سایت زیبا و در عین حال ساده باشید، گرید یکی از بهترین گزینه های هوش مصنوعی برای این کار می باشد که نیاز به هیچ دانش خاصی ندارد.
- خدمات سایت ویکس (Wix ADI - Artificial Design Intelligence): شما با استفاده از هاست و قالب های زیبا و رایگان ویکس می توانید طراحی سایت خود را شروع کنید و به هوش مصنوعی آن اجازه بدهید تا از شما یاد بگیرد و سایت مورد نیاز شما را ایجاد نماید! ولی برای سایت های فروشگاهی و پلن های حرفه ای باید هزینه پرداخت نمایید که متاسفانه به دلیل وجود تحریم های ایران، نمی توانید از این پلن ها استفاده نمایید.
- Firedrop
حتما تا این لحظه بسیار برایتان پیش آمده که بخواهید در مورد چیزی بدانید و چون کسی در دسترستان نبوده یا تمایلی به پرسش از فردی را نداشته اید به سراغ گوگل آمده و سوال خود را از این موتور جستجوی عزیز پرسیده اید و با لینک وب سايت هایی که در صفحه نتایج گوگل فهرست شده اند (SERPs)، حداقل کمی از پاسخ خود را دریافت نموده اید.
اگر قبول کنیم که در عصر دیجیتال قرار داریم و هر روز در کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل و حتی تلویزیون هوشمند خانه خود به شیوه های مختلف با اینترنت و سايت سر و کار داریم؛ تایید می کنیم که هر روز برای یادگیری، دانستنی های جدید، اخبار روز و یا برای ارتباطات و شبکه های اجتماعی، از زمان ارزشمندمان مایه می گذاریم.
در دورانی قرار داریم که می توانیم تمام خرید خود، حتی نان، میوه یا خصوصی ترین کالاهای مورد نیاز خود را از طریق یک سایت سفارش دهیم. با یک جستجوی ساده، کالا یا خدماتی را که نمی دانیم از کجا باید فراهم نماییم را در محل خود دریافت می کنیم. اگر در حال خواندن این مطلب هستید؛ احتمالا در پی یادگیری طراحي سايت هستید یا یک کسب و کار سنتی دارید و هر روز از تعداد مشتریان شما در حال کاسته شدن است و یا اینکه وب سايت هم دارید ولی بازدیدکننده و مشتریان بالقوه کمی دارید و یا تمایل دارید مشتریان خود را افزایش دهید.
« وب سايت » پایه و اساس بازاریابی دیجیتال است. چرا که حتی وقتی از تبلیغات محیطی، رادیو و تلویزیون استفاده می کنیم یا علاوه بر بازاریابی سنتی، از شبکه های اجتماعی و موبایلی به منظور بازاریابی دیجیتال استفاده می کنیم، می توانیم اطلاعات تکمیلی از کالا یا خدمات خود را در وب سایت خود به مخاطب ارائه کنیم، از نیازها، نظرات و پیشنهادات وی استفاده کنیم، تاثیرگذارترین شیوه بازاریابی را انتخاب نموده و بهبود بخشیم و نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را افزایش دهیم.
سریع ترین راه برای اینکه شما بتوانید یک طراح سایت شوید؛ استفاده از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) و بهترین گزینه برای افراد مبتدی، انتخاب « وردپرس » (WordPress) می باشد. به نقل از وب سایت کینستا در آوریل 2019، 33.6 درصد از وب سایت های موجود در اینترنت با وردپرس ساخته شده اند.
شما بدون هیچ دانش برنامه نویسی و حتی تجربه قبلی در مورد وب سایت، می توانید با گذراندن یک دوره حضوری یا مجازی آموزش طراحی سایت با وردپرس، صرفا در طول چند ساعت، مبانی وب، استفاده از پنل هاستینگ، ساخت دیتابیس، آپلود فایل های نصب وردپرس، نصب سایت، افزونه ها، قالب ها، تنظیمات ضروری اولیه و کاربری آن را فرا بگیرید.
حتی اگر شما هزینه ثبت نام یا امکان رفتن به کلاس یا دوره آموزش طراحی سایت را ندارید؛ می توانید با یک جستجو در گوگل با انبوهی از آموزش های ویدیویی بسیار عالی از نصب وردپرس و راه اندازی سایت تا کاربری آن دست یابید. هر زمان با مشکلی مواجه شدید باز هم با گوگل کردن با انبوهی از ویدئو، مقاله و راهنمای آنلاین می توانید مشکل خود را مرتفع سازید. تنها ایراد این روش به نسبت کلاس حضوری و آموزش اصولی، این است که برای یادگیری طراحی اختصاصی سایت، مبانی سئو، تولید محتوا و افزایش بازدید سایت، زمان بیشتری را هزینه می نمایید و احتمالا برای موفقیت در این زمینه از آزمون و خطا هم بی نصیب نخواهید ماند.
بسته به هدف یادگیری طراحی سایت، افرادی که قصد دارند تا به یک طراح حرفه ای وبسایت تبدیل شوند؛ علاوه بر مطالعه بیشتر در مورد وردپرس، افزونه ها، قالب ها، سئو سایت و بهینه سازی آن، باید با تکرار فراوان، انجام این کار برای دوستان و آشنایان، به آن تسلط یابند و در نهایت، با یادگیری HTML و CSS و زبان برنامه نویسی PHP که برای توسعه وردپرس استفاده می شود، در اینترنت حضور داشته باشند و با صدها شرکت و گروه در این زمینه به رقابت بپردازند.
- یادگیری مهارت های (Front End): توسعه دهنده فرانت اند، با اجزای ظاهری و بصری یک وب سایت که کاربر با آن تعامل دارد می پردازد.
- فراگیری توسعه بک اند (Back End):
- انتخاب و فراگیری حداقل یکی از زبان های برنامه نویسی رایج مانند PHP، C#، Java، Python، Ruby همراه با کتابخانه ها، فریم ورک ها (Framework) و میکروفریم ورک های کاربردی آن ها
- یادگیری یکی از پایگاه های داده متناسب با اهداف و زبان برنامه نویسی مانند My SQL، MS SQL، Oracle، SQLite، Sybase، DB2
- تمرین و پیاده سازی مهارت ها در قالب پروژه های واقعی، پیدا کردن یک اجتماع حرفه ای توسعه وب و دریافت فیدبک، کار به صورت فریلنسری و تست ابزارهای رایگان برای افزایش دانش برنامه نویسی و توسعه وب
- پیدا کردن فرصت و شغل حرفه ای مناسب برای توسعه وب
مدل های رایج کدنویسی و توسعه وب:
- مدل MVC: یا (Model View Controller) یکی از روش های استاندارد و پرکاربرد در توسعه اپلیکیشن های تحت وب که باعث افزایش سرعت و تقویت توسعه پذیری و طراحی سیستم های ماژولار می شود.
- ایجاد بیگ دیتا، استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) و شخصی سازی نمایش محصولات به کاربران سایت و برقراری ارتباط با اپلیکیشن و تجارت موبایلی
- واقعیت افزوده (Augmented Reality)، ایده های قدم زدن در فروشگاه های آنلاین، پیش نمایش کالا در محلی که قرار است مشتری از آن استفاده نماید یا صنعت دکوراسیون
- ربات های پاسخگو و سخنگو در سایت ها
- اینترنت اشیاء (IOT) و فناوری گجت های پوشیدنی برای سایت ها
- استریمینگ، پخش زنده و شبکه های تلویزون مجازی برای هر فرد، برند یا شرکت
- استفاده از سیستم های مدیریت فرایند (BPMS = Business Process Management System)
- سیستم های یکپارچه یا (ERP)
- کتابخانه پلیمر گوگل (Polymer): سهولت و سرعت توسعه این کتابخانه، المنت های آماده برای هر نوع نیاز، مدل وب کامپوننتی، سازگاری بیشتر با سایر کتابخانه ها و کاهش هزینه نگهداری در طولانی مدت، از جمله دلایل مهاجرت بسیاری از توسعه دهندگان از AngularJS به پلیمر گوگل می باشد.
- قالب استاندارد صفحات وب برای موبایل (AMP)
- استفاده همزمان از تکنولوژی مرور صفحات وب و اپلیکیشن موبایل در جهت افزاش تجربه کاربری با استفاده از (PWA) Progressive Web Applications
- بهبود و اتوماتیک سازی گردش کار (Gulp)
- مرحله پیشرفته برنامه نویسی جاوا اسکریپت یعنی تایپ اسکریپت (TypeScript)
- موتور قدرتمند گرافیک های دوبعدی و سه بعدی WebGL به نام Three.js
- پلتفرم داکر (Docker)
- فریم ورک Ionic برای توسعه برنامه های خارق العاده تلفن همراه در پلت فرم های اندروید و IOS
- کتابخانه Zurb برای خودکارسازی روندهای کاری
- استایل های جدید HTML5 و بوت استرپ در سایت Webcomponents.org بر اساس استانداردهای W3C
بر اساس نوع کاربرد، طراحی وب سایت ها در یک یا چند دسته از موارد زیر قرار می گیرند:
- طراحی پورتال سازمانی، می توان یک سایت رسمی، اداری یا دولتی با امکان تعریف سایت هایی مستقل ولی در عین حال مرتبط به یکدیگر برای هر یک از معاونت ها، ادارات کل، دفاتر و مراکز تابعه روی یک هسته طراحی نمود تا همزمان قابلیت استفاده از اطلاعات کاربران وجود داشته باشد و فرایندهایی را پیاده سازی کرده و از طریق گردش کار، آن فرایند را به پایان رسانید.
- طراحی وب سایت شرکتی، صنعتی و آژانس های خدماتی با امکان اتصال به سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
- طراحی سایت فروشگاهی برای خرده فروشی و تجارت آنلاین کوچک، متوسط و مقیاس پذیر
- طراحی وب سایت های خبری و دانلود به همراه سیستم های حق عضویت و پیاده سازی انواع اشتراک
- طراحی سایت شبکه های اجتماعی با امکانات، چت، مکالمه تلفنی، تماس تصویری، کنفرانس تلفنی و تصویری، اشتراک فایل و ...
- طراحی وب سایت های آموزشی، علمی و تفریحی با امکانات سیستم های مدیریت یادگیری (LMS)، مدیریت دانش و ...
- طراحی سایت شخصی برای پروفایل و برندسازی شخصی
- « B2B »یا سایت های « Business to Business » : برای تجارت بین مشاغل، شرکت ها و صنایع ساخته شده اند، به عبارتی داد و ستد بین بنگاه به بنگاه یا فروشندگان عمده با خرده فروشان مانند Alibaba با 10 شرکت زیرمجموعه و بیزینس مدل های مختلف یا سایت های DHgate، IndiaMart، MadeInChina، Kompass، Manta، EC21، GlobalSources، eWorldTrade، TradeKey و ECPlaza انجام می شود.
- « Business to Consumer » - « B2C » : طراحی سایت برای ارتباط و تجارت یک بیزینس با مصرف کننده مانند سایت فروشگاهی آنلاین و خرده فروشی همانند Amazon، JD، Walmart، Rakuten و دیجی کالا
- « Customer to Customer » - « C2C » : طراحی وبسایت های تجارت بین فردی یا مشتری ـ مشتری همچون سایت های Craigslist، Letgo، Poshmark، Alibaba، Amazon، JD، eBay، Shopify، Walmart، دیوار، شیپور و ...
- « C2B » یا « Consumer to Business » : سایت هایی برای ارتباط مصرف کننده با فروشنده مانند سایت های Priceline، eBay
- « Government to Government » - « G2G » : برای ارتباط الکترونیک بین بخش های مختلف اداری یک کشور (دولت ـ دولت) در جهت دولت الکترونیک و به منظور بهبود ارتباطات، دسترسی به اطلاعات و اشتراک داده
- « P2P » یا « Peer to Peer » : طراحی سایت برای تجارت نقطه به نقطه، تسویه حساب مالی و سایت های خدمات پرداخت آنلاین مثل شاپرک، درگاه های واسط پرداخت آنلاین همچون زرین پال، نکست پی و حتی سایت های شرط بندی. از اولین مصادیق این نوع سایت ها می توان از سایت Paypal نام برد.
- « Business to Administration » - « B2A » : ارتباط فروشنده با اداره برای مبادلات بین شرکت ها با سازمان های دولتی مانند سایت های پرداخت عوارض و مالیات
- « Consumer to Administration » - « C2A » : سایت هایی برای ارتباط مصرف کننده با اداره مانند مردم با سازمان ها مثلا برای جمع آوری کمک های مردمی و ...
- « B2I » - « Business to Individual » : ارتباط تجاری جدید بین یک بیزینس با شخص یا فردی که خدمات یا محصولات شخصی سازی شده دریافت می کند.
* در نظر داشته باشید که یک وب سایت می تواند همزمان از 2 یا چند مدل، تجارت و کسب در آمد داشته باشد. مانند سایت علی بابا که از هر دو مدل C2C و B2B و سایت های والمارت و آمازون که هر دو از مدل های B2C و C2C استفاده می کنند.
- طراحی ساده: طراحي سايت به صورت ساده و استاندارد
- تکنیک نامنظم: دیزاین با خطوط مورب و شکسته
- ترکیب نوستالژی و مدرن: استفاده از سبک کلاسیک همراه با فونت های قدیمی، تصاویر پیکسل شده و ترکیب با عناصر نوین.
- تایپوگرافی متحرک: متحرک سازی ساده با تاپپ متن در طول زمانی مشخص به منظور زیبایی و تاکید روی موضوعی خاص.
- سینماگراف: تکنیک دیزاین متحرک که از ترکیب عکس با فیلم برای ایجاد جلوه های بصری در حجم بسیار کم استفاده می شود.
- تایپوگرافی متریال: استفاده از طیف گسترده رنگ ها به ویژه رنگ سبز (Pantone) همراه با تکنیک های بصری دیگر
- طراحی ماژولار (Modular): قرارگیری محتوای مختلف شامل متن، عکس و فیلم در شکل های هندسی به ویژه مربع مستطیل در جهت ایجاد یک گشتالت (طرح کلی) و برخی موارد برای انتقال مفهومی خاص.
- تکنیک تعامل (Microinteractions): نمایش افکت های زیبا با کمک جاوا اسکریپت و CSS در نتیجه تعامل کاربر با سایت (مانند انتقال موس یا کلیک روی عناصر صفحه)
- تصاویر برداری (Vector): بارزترین مزیت به کار گیری طرح های وکتور، مقیاس پذیری آنها بدون افت کیفیت می باشد.
- طراحی واکنش گرا (Responsive): پشتیبانی از صفحات نمایش کوچک موبایل تا صفحات عریض مانیتورهای صنعتی.
- WordPress: سیستم مدیریت محتوای وردپرس در سال 2003 توسط مت مونلوگ معرفی شد.
-
مزایای طراحی سایت با وردپرس:
-
ساخت سایت به صورت رایگان یا با کمترین هزینه
-
مدیریت و کاربری ساده
-
امکانات سئوی خوب با ماژول Yoast SEO
-
ساده ترین و سریع ترین راه طراحی سایت به ویژه برای پروژه های کوچک تا متوسط بدون نیاز به دانش برنامه نویسی
- امکانات فراوانی که با نصب افزونه های مختلف در اختیار خواهید داشت. (وجود افزونه های بسیار خوب برای کاربردهای مختلف، مثلا ووکامرس برای راه اندازی فروشگاه، افزونه های ایجاد تالار گفتگو، شبکه های اجتماعی، چند زبانه شدن، وردپرس شبکه برای ایجاد چندین سایت روی یک هسته و ساخت پورتال، قالب های رایگان و تجاری فراوان با قابلیت ریسپانسیو، آپدیت خودکار و ...)
- محبوبیت، جامعه مخاطب بزرگ و توسعه دهندگان بسیار
-
معایب طراحی با وردپرس:
- نیاز به آپدیت و به روزرسانی های زیاد به دلیل پرکاربرد و متن باز بودن جهت جلوگیری از مشکلات امنیتی
- سرعت کم هنگام نصب افزونه های زیاد
- Joomla: اولین نسخه جوملا در سال 2005 منتشر شد. در حال حاضر معماری آن بر اساس MVC بوده و علی رغم سادگی پنل مدیریتی آن، برای تسلط یافتن به این سیستم نسبت به وردپرس زمان بیشتری نیاز می باشد. با نصب پلاگین Easy Frontend SEO امکانات خوبی برای سئوی جوملا در دسترس خواهید داشت ولی در مقابل Yoast SEO از امکانات کمتری برخوردار است.
- Drupal: از معروفترین سایت های طراحی شده با دروپال می توان به سایت دانشگاه هاروارد و پلیس فتا اشاره کرد.
- phpNuke: یکی از قدیمی ترین گزینه های طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا، پیاده سازی سایت با پی اچ پی نیوک بود که به دلیل عدم به روزرسانی های منظم در مقابل وردپرس و جوملا، رقابت اصلی را به این دو واگذار نمود.
- Dotnetnuke: طراحی پورتال و تعریف بی نهایت سایت زیرمجموعه و کاملا مستقل با پورتال ساز دات نت نیوک
برترین سیستم های مدیریت محتوا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی (پلتفرم های تجارت الکترونیک) در سال 2019 به ترتیب بیشترین استفاده در بین یک میلیون سایت برتر جهان به نقل از BISON GRID:
- WooCommerce: در سال 2011 توسط شرکت هندی WooThemes معرفی شد. بدیهی است که با سهم 33.6 درصدی سایت های طراحی شده با وردپرس در سال 2019، بهترین افزونه مناسب برای ساخت سایت های تجارت الکترونیک در این سیستم یعنی ووکامرس به تنهایی می تواند جایگاه و سهم ویژه ای از این بازار را در اختیار داشته باشد. (22%)
- Shopify: پلتفرم وب شاپیفای با زبان برنامه نویسی لیکوئید توسط یک شرکت کانادایی در سال 2010 طراحی شد و یکی از قوی ترین سیستم های فروشگاهی از نظر امنیت، مقیاس پذیری و کارایی، سئو، رابط کاربری و پشتیبانی در جهان است! (19%)
- Magento: فروشگاه ساز مجنتو به صورت متن باز با قابلیت چند فروشگاهی در سال 2008 معرفی شد و در حال حاضر تمام سهام آن متعلق به شرکت eBay می باشد. دارای ورژن های مختلف رایگان و بسیار قوی، مقیاس پذیر و پرهزینه تجاری است. SEO Suit Ultimate یکی از بهترین ماژول های سئو ویژه مجنتو می باشد. (12%)
- BigCommerce: سهم بازار بیگ کامرس (3%)
- PrestaShop: طراحی سایت با فروشگاه ساز پرستا شاپ (3%)
- OpenCart: اپن کارت صرفا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اندازه ی کوچک تا متوسط مناسب است.
- Squarespace Commerce
- Volusion
- osCommerce
- Ubercart
- NopCommerce: یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا برای طراحی سایت فروشگاهی تحت پلتفرم ویندوز، «ناپ کامرس» می باشد. از ویژگی های بارز ناپ کامرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- رایگان ( برای برداشتن لینک سایت ناپ کارس در انتهای صفحه، به منظور رعایت کپی رایت باید حدود 240 دلار به این شرکت پرداخت نمایید که اکثرا تخفیف 50 درصدی هم دارد)
- پیاده سازی با Asp.Net Core 2.0، سرعت، امنیت و توسعه پذیری بسیار بالا
- طراحی واکنشگرا یا ریسپانسیو
- امکان تعریف بی نهایت فروشگاه به صورت ساب دامین یا دامنه های کاملا مجزا با امکان نمایش محصولات یک فروشگاه در دیگری
- سیستم چند فروشندگی و همکاری در فروش
CMS (Content Management System):
«سیستم مدیریت محتوا» یک نرم افزار یا اپلیکیشن تحت وب است که معمولا با اتصال یه یک دیتابیس بر روی یک وب سرور نصب می شود و مدیریت امکانات، صفحات و محتوای آن ها را به صورت داینامیک برای ما تسهیل می نماید. از مهمترین مزایای آنها می توان به صرفه جویی در راه اندازی سایت، راهنما و مستندات فراوان، انعطاف پذیری و پشتیبانی مداوم، اشاره کرد.
UI (User Interface):
«رابط کاربری» به نمای ظاهری سایت، صفحات وب، اپلیکیشن و سیستم های عامل گفته می شود که حاوی مجموعه ای از آیتم ها مانند متن، تصویر، ویدیو، پیوند، جدول و نمودار که خود شامل مشخصاتی مانند ابعاد، رنگ و ... هستند و امکان ایجاد ارتباط بین یک نرم افزار یا سخت افزار با کاربر را فراهم می نماید.
UX (User Experience):
«تجربه کاربری» احساس و تجربه ای که در نتیجه تعامل با رابط کاربری یک سیستم یا محصول در حین یا پس از آن به وجود می آید.
Wireframe:
«وایرفریم» یا «بلو پرینت» به طرح اولیه و راهنمای تصویری ساده و معمولا بدون رنگ برای چیدمان آیتم ها و عناصر صفحات وب، اپلیکیشن موبایل، نرم افزار و ... با هدف رسیدن به یک طرح بهینه و نهایی گفته می شود.