X

آموزش سئو | آموزش سئو سایت | مقالات سئو | آموزش بهینه سازی سایت

خدمات سئو

آموزش سئو سایت: آموزش SEO

الگوریتم گوگل رنک برین چیست؟ اهمیت آن در سئو سایت چقدر است؟

الگوریتم گوگل رنک برین چیست؟ اهمیت آن در سئو سایت چقدر است؟

از جدیدترین و برترین الگوریتم های موتور جستجوی گوگل که بر مبنای هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) ساخته شده، الگوریتم رنک برین است.

رنک برین از پیچیده ترین الگوریتم های گوگل است و برای پایان دادن به فعالیت های سئو کلاه سیاه، سئو خاکستری و کلاسیک متولد شده و با نهایت هوشمندی خود به ما یادآور می شود که نیاز به تدوین استراتژی مناسب برای سئو سایت خود داریم، باید وب معنایی و تجربه کاربری را مد نظر قرار دهیم و تنها با اطلاعات مناسب، کامل، کاربردی و برطرف کردن نیاز کاربران است که می توانیم بر رقبای مان پیشی بگیریم.

 

از جدیدترین و برترین الگوریتم های موتور جستجوی گوگل که بر مبنای هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) و یادگیری ماشینی (Machine Learning) ساخته شده، الگوریتم رنک برین (Google RankBrain Algorithm) است.

الگوریتم گوگل رنک برین چیست؟

 

مهمترین وظیفه رنک برین نمایش نتایج جستجوی گوگل براساس شناخت الگوهای جدید، تعامل رفتار کاربران، درک و تشخیص مفهومی کلماتی است که کاربران در این موتور، حتی برای اولین بار جستجو می کنند. از بارزترین تفاوت های این الگوریتم با سایر الگوریتم های خانواده خود در این است که همیشه در حال یادگیری و بهینه کردن خود می باشد و دیگر نیازی به آپدیت جدید از طرف تیم گوگل نداشته و این وظیفه بسیار مهم بر عهده خودش قرار داده شده است.

قبل از رنک برین میزان تاثیر الگوریتم ها، سیگنال ها و معیارهای جستجوها به صورت دستی توسط مهندسان گوگل اعمال می شدند، پس از استفاده از هوش مصنوعی و پروژه گوگل دیپ مایند، برای اولین بار استفاده از الگوریتم رنک برین در تاریخ 26 اکتبر سال 2015 توسط گوگل تایید شد و اعلام کرد که از سال 2016  بیش از 15 درصد رتبه بندی در صفحه نتایج جستجو (SERP) توسط این الگوریتم انجام می شود و در کنار پادشاهی محتوا و لینک بیلدینگ، سومین عامل کلیدی در رتبه بندی سایت هاست.

از نظر تشخیص مفهومی عبارت جستجو شده در گوگل، این الگوریتم شباهت زیادی به الگوریتم مرغ مگس خوار داشته ولی هدف نهایی الگوریتم RankBrain، جلب رضایت کاربران است و چون ملاک اصلی سنجش آن رفتار کاربر می باشد، وظیفه اش این است که پس از دریافت تجربه ای که از سمت کاربر و رفتار ایشان به دست می آورد، به یادگیری خود افزوده و خود را به روز کرده و به اصطلاح یادگیری و هوش خودش را بالاتر ببرد تا بتواند نتایج دقیق تری را با توجه به موقعیت کاربران، سابقه جستجوی آنها و درک آن چیزی که به دنبالش هستند، به نمایش بگذارد، پس دیگر به راحتی گذشته نمی توان گوگل را دور زد!

" پس نتیجه می گیریم که این الگوریتم با تفسیر کلیدواژه های یک کاربر و تلاش بر درک مفهوم نیاز او در کنار تجربه گذشته خود و دیگر کاربران این موتور جستجو و سایر پارامترهای سئو که مهندسان گوگل شمار آن را حدود 200 عامل شمرده اند، سایت ها را رتبه بندی می نماید. یعنی دیگر تنها نمی توان اعتبار دامنه، بک لینک های باکیفیت، چگالی کلمات کلیدی یا جدید بودن محتوای سایت را مد نظر داشت بلکه مهمترین عامل در این الگوریتم تجربه کاربری (UX) است. "

و خبر خوشحال کننده دیگر اینکه؛ در گذشته رقابت با یک سایت که قدمت زیاد، بک لینک های بسیار قوی یا محتوای نسبتا خوبی داشت بسیار سخت بود، ولی با این ماشین هوش مصنوعی گوگل، در صورتی که بتوانیم نرخ کلیک CTR بهتر، محتوای کاملتر، بهتر و کاربردی تری برای کاربران خود آماده کنیم، این الگوریتم کمک بسیار بزرگی برای رقابت یک سایت که حتی تازه راه اندازی شده، بوده و اگر خوب کار کنید و از  بازگشت یک کاربر برای جستجوی مجدد همان کلیدواژه یا محتوای مشابه جستجوی قبلی خود جلوگیری نمایید؛ شما پیروز نبرد در صفحه نتایج جستجو خواهید ماند.

 

 

راهنمای عملی استفاده بهینه از الگوریتم گوگل رنک برین

 

 

با توجه با الگوریتم رنک برین، وب مسترها باید چه مواردی را بهینه سازی نمایند؟

  • به کار بستن تکنیک ها و استراتژی سئو کلاه سفید
  • استفاده از کلمات کلیدی طولانی تر و سوالی برای رساندن مفهوم محتوا به موتور جستجوی گوگل تا نتایجی به صورت اسنیپت داشته باشیم.
  • استراتژی تولید محتوای با کیفیت، کاربردی و کامل (بیش از 1500 کلمه) همراه با به کارگیری تگ های H1 تا H6 و در نتیجه
  • افزایش نرخ کلیک (CTR) کاربر در صفحه نتایج جستجو
  • کاهش بانس ریت (نرخ پرش) با به روز رسانی مطالب قدیمی، پیشنهاد هوشمندانه به مطالعه بهترین مطالب سایت و ...
  • بالا بردن میانگین زمان حضور کاربر در سایت و بهبود تعامل کاربر
  • کامنت مارکتینگ و تشویق کاربر به درج نظر
  • و در یک کلام؛ بدانیم کاربر سایت ما به دنبال چه چیزی می گردد تا آنرا در اختیار او قرار دهیم!

 

سئوکار چه مواردی را نباید انجام دهد؟

  • دوری جستن از استفاده صرف از تایتل و عناوین جذاب با عدم تناسب با محتوای صفحه برای افزایش بازدید سایت
  • عدم اقدام به دور زدن گوگل و استفاده از تکنیک های سئو سیاه یا حتی سئو خاکستری
  • استفاده صرف از تحقیق کلمات کلیدی پربازدید بدون برطرف کردن احتیاجات و راهنمایی کاربران سایت

 

لطفا سوالات و نظرات خودتان را درباره الگوریتم گوگل رنک برین، از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید.

مطلب قبلی سئو و مهمترین نبایدها در ارتقاء و بهینه سازی وب سایت
مطلب بعدی سئو چیست؟ متخصص سئو کیست؟ استراتژی سئو چیست؟
7422 به این مطلب امتیاز دهید:
5/0

دیدگاه خود را درج فرمایید

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن دیدگاه

انتخابگر پوسته

طراحی وب سایت

«توسعه وب، طراحی سایت شرکتی، خبری، فروشگاهی، شخصی و طراحی پورتال سازمانی» به صورت ریسپانسیو با تجربه کاربری حرفه ای و رابط کاربری زیبا، مطابق استانداردهای جهانی، همراه با سئوی سایت و بهینه سازی صفحات وب برای گوگل و سایر موتورهای جستجو. از طراحی سایت تا هک رشد برندتان همیشه در کنار شما خواهیم بود.

آموزش سئو مارکتینگ: آشنایی با کلیدواژه های SEO

Bounce Rate

نرخ پرش یا باونس ریت: میزان بازدیدکنندگان یک سایت که پس از ورود و تنها مشاهده یک صفحه از سایت خارج می شوند. این عدد به صورت درصد بیان می شود و هنگامی که می گوییم باونس ریت یک سایت 60% است، یعنی 60 درصد از کاربران فقط یک صفحه از سایت را بازدید می کنند. 

Browsers: مرورگرها

نرم افزارها و ابزارهایی که بوسیله آن می توان در سیستم های مختلف به سایت ها سر زد و صفحات آن را مشاهده نمود. مانند Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Opera, Safari

Conversion and Cost Per Action: نرخ همگرایی و هزینه یک عمل

Domain Authority:

دامین آتوریتی به امتیازی گفته می شود که توسط سایت Moz.com که یک سایت مرجع در زمینه بازاریابی سئو می باشد، ابداع شده و با عضویت در این سایت و نصب افزونه MozBar روی مرورگر گوگل کروم برای هر سایتی قابل مشاهده است. Domain Authority, Page Authority, Spam Score، تعداد بک لینک های داخلی و خارج از سایت، لینک های Follow و No Follow و اطلاعات نسبتا مناسبی در قسمت تحلیل صفحه به صورت رایگان وجود دارند ولی برای بهینه سازی سایت و استفاده از قسمت Page Optimization یا باید اکانت رایگان آزمایشی را فعال و یا از اکانت پریمیوم استفاده نمایید. معمولا سایت های مرجع مانند سایت های حکومتی، دانشگاه ها، گوگل، مایکروسافت، اپل، فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی دارای صفحات زیادی با آتوریتی بالاتر از 90 هستند. تقریبا همه مواردی که در مورد ابزار موز نام برده شد، در این رتبه بندی تاثیر دارند.

Engagement: درگیری

Exit pages: صفحات خروج سایت

Keywords: کلیدواژه‌ها

SEO:

فرایند فعالیت مداوم و همیشگی برای بهینه سازی سایت و صفحات وب به منظور کسب رتبه بالاتر در صفحه نتایج موتورهای جستجوی وب (مانند گوگل، یاهو و بینگ).

Page views: تعداد بازدیدها از صفحات سایت

Referrals: ارجاعات

Top pages: صفحات پربازدید

Unique visitor:

بازدیدکننده منحصر به‌فرد (اگر 10 فرد وارد یک سایت شوند و جمعا از 87 صفحه بازدید کنند، یونیک ویزیتور ما 10 و میانگین پیج ویو ما 8.7 صفحه به ازای هر کاربر می باشد) به عبارتی به تعداد افرادی که در یک بازه زمانی مشخص به یک سایت یا صفحه وب سر می زنند یونیک ویزیتور گفته می شود.

خدمات سئو

ارتقای رتبه سایت در کلمات کلیدی منتخب

ارتقای رتبه سایت در کلمات کلیدی منتخب

متخصص سئو با کلیدواژه هایی که بیشترین جستجو در حرفه شما را دارد در جهت افزایش بازدید سایت و قرار گرفتن در رتبه های اول گوگل قدم برمی دارد.

در بسیاری از موارد کارفرماهای متخصصین سئو به هیچ چیز کار ندارند جز اینکه وب سایت آن ها در کلمات کلیدی که از قبل انتخاب کرده اند رتبه خوبی را کسب...

بهینه سازی ساختار کلی وب سایت

بهینه سازی ساختار کلی وب سایت

از مهمترین مقوله هایی که در طراحی سایت باید مد نظر قرار گرفته شود و مقدم بر ورود اطلاعات در سایت نیز می باشد، سئو سایت و بهینه سازی کلی ساختار سایت است

یکی از مهمترین مقوله هایی که در طراحی سایت باید مد نظر قرار گرفته شود و مقدم بر ورود اطلاعات در سایت نیز می باشد، سئو سایت و بهینه سازی کلی سایت...

انتخابگر پوسته

اخبار سئو

بهترین نرم افزارهای سئو و بهینه سازی سایت برای ویندوز

بهترین نرم افزارهای سئو و بهینه سازی سایت برای ویندوز

نرم افزارهای سئو سایت برای پلتفرم ویندوز دسکتاپ در سال 2019

نرم افزار وب سئو (Web CEO Professional Suite): یکی از بهترین نرم افزارهای سئو که از سال 2012 تا به حال از آن استفاده می کنم «Web...

بهترین نرم افزارهای بهینه سازی سایت و سئو در سال 2013 کدامند؟

بهترین نرم افزارهای بهینه سازی سایت و سئو در سال 2013 کدامند؟

10 نرم افزار برتر بهینه سازی سایت و سئو سایت در سال 2013

قطعا یک حلقه مهم بهینه سازی سایت و سئو مشاهده نتایج فعالیت هایی است که برای سئو سایت انجام داده ایم! خوب، فکر می کنیم بهترین کار را در کمترین زمان...

انتخابگر پوسته

آموزش سئو

بهترین نرم افزارهای سئو و بهینه سازی سایت برای ویندوز

بهترین نرم افزارهای سئو و بهینه سازی سایت برای ویندوز

نرم افزارهای سئو سایت برای پلتفرم ویندوز دسکتاپ در سال 2019

نرم افزار وب سئو (Web CEO Professional Suite): یکی از بهترین نرم افزارهای سئو که از سال 2012 تا به حال از آن استفاده می کنم «Web CEO» می باشد. با اینکه این نرم افزار پولی هست، شما می توانید با وارد کردن یک آدرس ایمیل و پسورد دلخواه بدون وریفای کردن به صورت...

تکنیک های سئو داخلی سایت (On-Page SEO) چیست؟

تکنیک های سئو داخلی سایت (On-Page SEO) چیست؟

آموزش تکنیک های سئو داخلی سایت در سال 2019

آموزش انواع تکنیک های On-Page SEO یا سئوی داخلی سایت به صورت خلاصه و کاربردی: سرعت بارگذاری سایت خود را بالا ببرید.... از فرم صحیح آدرس دهی (SEO-Friendly URL) در سئو داخلی سایت خود بهره ببرید.... انتخاب تگ تایتل یا عنوان مطالب می تواند هوشمندی یک سئوکار را به نمایش...

سئو چیست؟ متخصص سئو کیست؟ استراتژی سئو چیست؟

سئو چیست؟ متخصص سئو کیست؟ استراتژی سئو چیست؟

سئو سایت چیست؟ بهینه سازی سایت به چه معناست؟ متخصص سئو کیست؟ مفهوم عملیاتی سئو چیست؟

سئو چیست؟ « سئو » تلفظ واژه «SEO» که مخفف عبارت انگلیسی «Search Engine Optimization» است و به معنی "بهینه سازی موتورهای جستجو" و مفهوم "عملیات و فرایندهای بهینه سازی صفحات وب به منظور ایندکس مناسب آنها توسط موتورهای جستجوی...

الگوریتم گوگل رنک برین چیست؟ اهمیت آن در سئو سایت چقدر است؟

الگوریتم گوگل رنک برین چیست؟ اهمیت آن در سئو سایت چقدر است؟

از جدیدترین و برترین الگوریتم های موتور جستجوی گوگل که بر مبنای هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) ساخته شده، الگوریتم رنک...

رنک برین از پیچیده ترین الگوریتم های گوگل است و برای پایان دادن به فعالیت های سئو کلاه سیاه، سئو خاکستری و کلاسیک متولد شده و با نهایت هوشمندی خود به ما یادآور می شود که نیاز به تدوین استراتژی مناسب برای سئو سایت خود داریم، باید وب معنایی و تجربه کاربری را مد نظر قرار دهیم و...

سئو و مهمترین نبایدها در ارتقاء و بهینه سازی وب سایت

سئو و مهمترین نبایدها در ارتقاء و بهینه سازی وب سایت

مواردی که باید به ذهن سپرده و استفاده از آنها را در سئو سایت ترک نمایید تا همیشه به نتایج بسیار بهتری در رتبه بندی نتایج جستجو...

در صورتی که علاقه مند به سئو سایت هستید،درجهت ارتقا رتبه سایت خود در موتورهای جستجوی وب همچون گوگل و افزایش بازدید سایت خود تلاش می نمایید، موارد ذیل را به ذهن سپرده و استفاده از آنها را ترک نمایید تا همیشه به نتایج بسیار بهتری در نتایج جستجو و بهینه سازی وب سایت خود دست...

انتخابگر پوسته

خدمات سئو حرفه ای

تماس برای سئو و بهینه سازی سایت