1. الگوریتم تطبیق عصبی - Neural Matching
گوگل تایید کرده که الگوریتم نیورال مچینگ در سال 2018 شروع به فعالیت کرده و همانند رنک برین از هوش مصنوعی بهره می برد و مسئولیت اصلی آن درک و ایجاد ارتباط بهتر بین کلمات و مفاهیم آن هاست ولی رنک برین تلاش می کند تا به درک جامعتری از مفهوم صفحات وب دست یابد.
2. الگوریتم گوگل فرد – Google Fred
معمولا آپدیت هایی که گوگل در الگوریتم های خود داده و نمی توان آنرا در دسته بندی خاصی قرار داد را به نام الگوریتم فرد می شناسیم و البته راهکارهای جدید گوگل برای حذف نتایج نامرتبط و بی کیفیت مانند وبلاگ هایی با موضوعات متنوع که هدف آنها افیلیت مارکتینگ یا کسب درآمد از طریق تبلیغات است. (اولین بار در مارس 2017)
- الگوریتم پاسوم یا موش کور – Possum Algorithm
بهبود نمایش کسب و کارهای محلی، تاثیر بیشتر سئوی محلی و نمایش نتایج با کیفیت و متنوع بر اساس مشاغل نزدیک به موقعیت مکانی کاربر (سپتامبر 2016)
- الگوریتم گوگل رنک برین – RankBrain
افزایش میزان رضایت و تجربه کاربری با درک و رتبه بندی دقیقتر نتایج جستجوی کاربر بر پایه هوش مصنوعی. (اولین مشاهده در اکتبر 2015)
- الگوریتم موبایل فرندلی آپدیت – Mobilegeddon
بهبود ربته سایت هایی که ریسپانسیو یا موبایل فرندلی هستند و در رزلوشن های متقاوت در ابزارهای همراه مانند موبایل و تبلت به درستی دیده می شوند. ( آوریل 2015)
- الگوریتم کبوتر – Google Pigeon
تحول در لوکال سرچ؛ افزایش ارتباط بین گوگل مپ و موتور جستجوی گوگل در جهت رتبه بندی محتوای محلی به کاربر (ژولای 2014)
- الگوریتم مرغ مگس خوار – HummingBird
اولین قدم گوگل در درک معنی و نیت جستجو و فاصله گرفتن از استفاده صرف از کلمات کلیدی (آگوست 2013)
- الگوریتم پنگوئن گوگل – Penguin
هدف حمله این الگوریتم گوگل، شناسایی خرید بک لینک و سایت های دریافت کننده بک لینک به صورت فراوان، غیرطبیعی و از سایت هایی با اعتبار کم هستند. (آوریل 2012)
- گوگل سندباکس - Google sandbox
الگورییتمی برای جلوگیری از رشد بی رویه سایت های اسپمر تازه تاسیس؛ گوگل طی چند ماه اول راه اندازی یک سایت با دامین بدون تاریخچه با زیرنظر گرفتن آن، فعالیت های شما را محک زده تا به جایگاه اصلی خود برسد.
- الگوریتم پیج لی اوت – Page Layout
مبارزه با صفحات حاوی تبلیغات افراطی و آزاردهنده به ویژه در قسمت بالایی و هیدر سایت
- الگوریتم گورخر – Zebra Update
کاهش رتبه فروشگاه های ناامن و بی کیفیت و داشتن گواهی نامه SSL ()
- الگوریتم دزد دریایی – Pirate
کاهش رتبه و حذف دزدان محتوا، ناقضان قانون کپی رایت با محتوای کپی از نتایج جستجو (آگوست 2012)
- الگوریتم گوگل پاندا – Panda
پنالتی سایت هایی با محتوای کوتاه، بی کیفیت، اسپم و تکراری (فوریه 2011)
- الگوریتم - Payday Leon
مقابله با سایت های اسپم حاوی کلمات مستهجن، کازینو، بیمه، وام و حوزه مالی
- الگوریتم گوگل کافئین - Caffeine
در حقیقت یک الگوریتم نیست و تنها یک تحول و تغییر اساسی در نحوه ایندکس صفحات توسط گوگل به منظور پاسخگویی به تعداد تصاعدی سایت ها و صفحات در اینترنتی بود. (2009)